mandag 27. juli 2009

The Piano Teacher av Janice Y.K. Lee


Tilbake etter mange uker uten internett og jeg har vært så heldig at jeg har fått lest mye i sommer. Her kommer en liten oppdatering.


Første boka i sommer er The Piano Teacher. Boka ble kjøpt på flyplassen i Manchester. De hadde ikke det store utvalget, og jeg måtte bare ta ei bok.


Den handler om Claire som er engelsk, men bosatt i Hong Kong sammen med mannen sin Martin. Tida er på 50-tallet. Samtidig får vi historien til Trudy, som også bor i Hong Kong. Historien hennes er lagt til rett før og under krigen. Felles for både Claire og trudy er at de møter Will Truesdale og hva det blir skjebnesvangert for begge to.


Det er en enkel og grei historie. Hadde det ikke vært for at den fortalte om en spennende tid i et land jeg vet lite om, tror jeg ikke jeg hadde giddet å lese den ferdig. Men det var ok som ferielesing, total avslapning om kvelden. Siden vi var i England var det greit å lese ei bok på engelsk.

Ingen kommentarer: