mandag 30. juli 2012

Jenta på klippen av Lucinda Riley

Ja, hva skal jeg si om denne boka? Jeg syns nemlig ikke at den var noen god bok. For å ta det negative først: Boka har et flatt språk, personene blir veldig endimensjonale. Det som irriterte meg mest var at boka, særlig i begynnelsen, hadde en del logiske brister. Har ikke forfattere redaktører som skal ta seg av slikt? Hele historien ble for enkel. Det vil ikke si at det var lite som hendte, forfatteren pøser på og pøser på. Hele historien ble liksom ikke troverdig. Noe som dette kan ikke skje. Helt på slutten legger forfatteren enn et ekstra poeng, det ble for dumt.

Hvorfor leste jeg boka ferdig da? Det har seg altså slik, at jeg har veldig vanskelig for å legge bort bøker. Jeg tror liksom at det vil skje noe som vil forandre boka til å bli god. Det skjedde ikke denne gangen.

Det positive med boka er at det var ei hyggelig bok; enkel og grei sommerlesing for de som ikke vil ha noe annet enn det.

1 kommentar:

aariho sa...

Har denne boka på lista mi som leveres biblioteket med jevne mellomrom. Fint på få høre hva du mener, skal lese den, så får jeg se om jeg er enig.